Greek English
  Home    Forums    Photos    Polls

:: suggestions

:: news
Read in Pramnos.com:


:: suggestions

:: polls
Will you come to Ikaria at Christmas?
Yes
No
Maybe
[ More ]


:: photos



in the Web
in nikaria.gr
Home Page » Αρθρογραφία για την Ικαρία

Διατύπωση θέσης για τη διαχείριση των απορριμμάτων

Νέα » Τοπικά νέα - 07/01/2008

Σήμερα σε συνεχεία της Λαϊκής συνέλευσης της 5/11/07,υλοποιωντας τα όσα κοινώς αποφασίσαμε με τους φορείς και τους δημότες που ανταποκριθήκαν στην πρόσκληση του δήμου .
Καλούμαστε να αποφασίσουμε ως Δ.Σ  για της επόμενες ενέργειες μας και να διατυπώσουμε επίσημη θέση για το θέμα της  διαχείρισης των απορριμμάτων.

Είναι κοινώς παραδεκτό Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ότι ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα των σύγχρονων κοινωνιών είναι η διαχείριση των απορριμμάτων.  Επίσης μια από τις προβληματικότερες υπηρεσίες της Τ.Α είναι η υπηρεσία καθαριότητας.

Το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων χωρίζεται σε δυο ενότητες

                1) Η επαρκής λειτουργία της υπηρεσίας καθαριότητας ,

      2) Η τελική διάθεση των απορριμμάτων.

        Όπως θα γνωρίζετε πολύ καλά τα τελευταία χρόνια καταβάλλεται εκ μέρους του Δήμου μια συστηματική προσπάθεια εξωραϊσμού και καθαριότητας του Δήμου μας και ειδικότερα των κοινοχρήστων χώρων.

Η προσπάθεια αυτή περιλαμβάνει καθημερινό σκούπισμα δρόμων – πεζόδρομων με μηχανικά ή χειρωνακτικά μέσα, , αποκομιδή των απορριμμάτων τη θερινή περίοδο με διπλή βάρδια (πρωί – απόγευμα), σε συνεργασία με το Σύνδεσμο ΟΤΑ προμηθευτήκαμε πλυντήριο κάδων και ήδη έχει ξεκινήσει το πλύσιμο σε μηνιαία βάση.

Πιστεύω ότι από όλα τα προηγούμενα γίνεται κατανοητό ότι εκ μέρους του Δήμου καταβάλλεται σημαντική προσπάθεια, η οποία κοστίζει ένα σοβαρό ποσό, που σε καμία περίπτωση δεν καλύπτεται από τα χαμηλού κόστους τέλη.  Ο Δήμος Αγίου Κηρύκου στη διαρκή προσπάθεια του για βελτίωση των υπηρεσιών καθαριότητας, έχει κάνει γνωστό τόσο με προσωπικές κοινοποιήσεις του κανονισμού καθαριότητας όσο και με ανοιχτές ενημερωτικές επιστολές ,τις βασικές υποχρεώσεις που απορρέουν από τον αντίστοιχο κανονισμό έτσι ώστε όλοι να συμβάλλουμε στη βελτίωση της εικόνας του Δήμου μας.

Δεδομένου ότι οι μέχρι σήμερα ενέργειες μας δεν έχουν ανταπόκριση από την συντριπτική πλειονότητα των δημοτών, επανερχόμαστε

 

Σε ότι μας αφορά έχοντας υπ’όψιν τη σοβαρότητα του προβλήματος, αρκετά έγκαιρα (22/08/2003) παρακολουθώντας τις εξελίξεις, καταθέσαμε πλαίσιο αιτημάτων σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων διεκδικώντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης, δυστυχώς στη διεκδίκηση του αιτήματος μας δεν βρήκαμε καμία συμπαράσταση καθώς και καμία ανταπόκριση.

 Στην Ελλάδα μετά από μια 20ετια πλήρους απραξίας έχουν δημιουργηθεί τραγικά αδιέξοδα, όλα αυτά τη στιγμή που έχει διαμορφωθεί στον επιστημονικό – τεχνικό χώρο της χώρας μας μια ενιαία αντίληψη για το βέλτιστο συνδυασμό των μεθόδων διαχείρισης που περιλαμβάνει:

 

  1. Μείωση της ποσότητας και βλαπτικότητας των παραγόμενων απορριμμάτων, ορθολογική συλλογή και μεταφορά με μηχανική αποκομιδή και σταθμούς μεταφόρτωσης.
  2. Ανάκτηση χρήσιμων υλικών με διαλογή στην πηγή.
  3. Μηχανική ανακύκλωση με ανάκτηση καυσίμου και εδαφοβελτιωτικού υλικού.
  4. Ασφαλή τελική διάθεση.
  5. Υγειονομική ταφή των υπολειμμάτων σε σύγχρονους και ασφαλείς περιβαλλοντικά και υγειονομικά χώρους.
  6. Κατάργηση και αποκατάσταση των ανεξέλεγκτων χωματερών.
  7. Παράλληλα ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.

 

Στη γενική αυτή κατάσταση που επικρατεί στη χώρα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, και βέβαια η επαρχία μας.  Από μια αναζήτηση στοιχείων που έγινε, προέκυψε ότι σε κανένα Νομό και κανένα Δήμο δεν υπάρχει σε εξέλιξη πρόγραμμα ανακύκλωσης, ούτε επίσης ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων (Ο.Σ.Δ.Α).  έχει εγκατασταθεί σε κανένα Νομό.

 

Το σημαντικότερο στοιχείο που πρέπει να έχουμε υπόψη για να δημιουργήσουμε και να λειτουργήσουμε ένα ΟΣΔΑ, είναι αυτό του κόστους όλου του συστήματος. Αυτό καθορίζει τόσο την σημερινή κατάσταση όσο και την μελλοντική πορεία της διαχείρισης των απορριμμάτων.

Πιστεύουμε ότι αφού το Ελληνικό κράτος δια μέσου των κυβερνήσεων του έχει καθορίσει εν πολλοίς όλη την μέχρι σήμερα κατάσταση, πρέπει να συμβάλλει αποφασιστικά στην αλλαγή πρακτικής του τρόπου διαχείρισης, διαμορφώνοντας τόσο το νομοθετικό πλαίσιο όσο και τον τρόπο χρηματοδότησης των ΟΤΑ.

 Σε διαφορετική περίπτωση, αν όλη η πρόταση χρηματοδοτηθεί από τα ανταποδοτικά τέλη των ΟΤΑ, τότε αυτό το εγχείρημα θα σημάνει αυτομάτως και την επιβάρυνση του λαού της περιφέρειας μας με ένα επιπλέον σοβαρό οικονομικό βάρος.

 

 

Έχοντας σαν δεδομένη την σημερινή πραγματικότητα όπως καθορίζεται από το πολιτικό σύστημα που ζούμε, μια λύση θα ήταν να αναλάμβανε το κράτος τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών και την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού, και να αναλάμβαναν τη διαχείριση του ΟΣΔΑ οι ΟΤΑ με τις συνεργασίες που εκείνοι θα επιλέξουν.

 

Σε αυτό το σημείο να αναφερθούμε και σε ένα ακόμα κομβικό σημείο της υπόθεσης, αυτό δεν είναι άλλο από την ανακύκλωση των υλικών (απορριμμάτων) τέλους ζωής.  Στη χώρα μας βάση της νομοθεσίας έχει δημιουργηθεί ¨Εθνικός οργανισμός εναλλακτικής διαχείρισης συσκευασιών και άλλων προϊόντων¨ (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π- Ν 2939/01 ΦΕΚ 179-06/08/2001).

Δυστυχώς ο εν λόγω οργανισμός αντί να αναλάβει την εκπόνηση του σχεδιασμού που απαιτείται για τη μείωση του όγκου των απορριμμάτων που θα πήγαιναν για τελική διάθεση σε εθνικό επίπεδο, περιορίζεται στο να πιστοποιεί συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης των απορριμμάτων τα οποία βέβαια κατευθύνουν τη δραστηριότητα τους όπου υπάρχει προσδοκώμενο κέρδος, τη στιγμή βέβαια που τα εν λόγω συστήματα εισπράττουν βάση του νόμου σοβαρότατα ποσά από τις εταιρίες παραγωγής πάσης φύσεως προϊόντων.

Ο γενικότερος σχεδιασμός στη χώρα βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο όπου ούτε το 15% των υλικών δεν βαίνει προς ανακύκλωση, γεγονός που βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία λόγων και έργων τόσο του σχεδιασμού των συστημάτων όσο και των όσων προβλέπουν οι δεσμεύσεις της χώρας. Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι από τη στιγμή που η διαχείριση των απορριμμάτων και η ανακύκλωση υπόκειται στους νόμους της κερδοφορίας τότε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα τουλάχιστον στην επαρχία μας δεν θα είναι ικανοποιητικά.

 Χρήσιμο θα ήταν σε αυτό το σημείο να αναφερθούμε στις μέχρι σήμερα ενέργειες της Τ.Α.

1)                   Αναφέρθηκε αρχικά ότι έχουμε διατυπώσει πλαίσιο αιτημάτων από το 2003 το οποίο εξακολουθούμε να διεκδικούμε.

2)                   Με αυτό το πλαίσιο απευθυνθήκαμε στους Περιβαλλοντικούς Συλλόγους της Επαρχίας μας (Ημερίδα συλλόγων Απρίλιος 2005) ζητώντας τους από κοινού διεκδίκηση του πλαισίου.

3)                   Με αυτό το πλαίσιο απευθύναμε πρόταση συντονισμού όλων των ΟΤΑ της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου (Γ.Σ ΤΕΔΚ Βορείου Αιγαίου Ιούνιος 2005).

4)                   Δεδομένου ότι κανείς δεν ανταποκρίθηκε στην έκκληση τον Απρίλιο του 2006 οι τρεις Δήμοι της Ικαρίας απευθυνθήκαμε από κοινού σε εκείνα τα πιστοποιημένα συστήματα που ασχολούνται με τον κύριο όγκο των απορριμμάτων της Ικαρίας.

Από αυτά το σύστημα που ασχολείται με τα οχήματα τέλους ζωής ¨Ε.Δ.Ο.Ε¨ δεν απάντησε ποτέ, το σύστημα που ασχολείται με τα υλικά συσκευασίας ¨Ε.Ε.Α.Α¨ απάντησε ότι δεν είναι δυνατή η επέκταση των δραστηριοτήτων τους στην Επαρχία μας, και θα εξεταζόταν αν προχωρούσε γρήγορα η συνεργασία με τη Νομαρχία Λέσβου η ένταξη μας στο Κ.Δ.Α.Υ Λέσβου !!!

Επίσης το προσδοκώμενο κόστος της φθηνότερης μορφής συνεργασίας μεταξύ ¨¨ Ε.Ε.Α.Α¨ και Δήμων Ικαρίας προσέγγιζε τα 300.000,00€.

Τέλος το σύστημα που ασχολείται με τις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές ¨Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε¨ ήταν το μόνο που απάντησε θετικά και προχωράει η οργάνωση της συνεργασίας μας, με καθυστέρηση ωστόσο στην τοποθέτηση των σχετικών κοντεινερ και των ειδικών κάδων .

        5) Τον Νοέμβριο του 2006 σε δυο συνέλευσης που διοργάνωσε η Τ.Α  ζητήθηκε η στήριξη των τοπικών συλλόγων για από κοινού διεκδίκηση. Καθώς  και ανάληψη των ευθηνών που αναλογούν από τους  συναρμοδίους φορείς

        6)  το χειμώνα του 2007 απευθυνόμαστε στα συναρμόδια υπουργεία ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α και Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε, και τους καλούμε να επανεξετάσουν τόσο την πρακτική όλων των αδειοδοτημένων συστημάτων, καθώς και το νομικό πλαίσιο έτσι ώστε όλα τα συστήματα να υποχρεώνονται στη πράξη να δημιουργούν τις απαιτούμενες υποδομές που θα συμβάλλουν στη μείωση του όγκου των απορριμμάτων. Καθώς και την έκτακτη επιχορήγηση μας.

               7) τον  Ιούνιο του 2007 Λόγω του κατεπείγοντος του θέματος, καλέσαμε  τον Γ.Γ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ να βάλει λόγω αρμοδιότητας (όπως προκύπτει από το Νομοθετικό Πλαίσιο) ένα οριστικό τέλος στην υπόθεση της χωροθέτησης στη διαχειριστική ενότητα της Ικαρίας

     8) τον Ιούλιο του 2007 αποσπάμε από το πρόγραμμα  ΘΗΣΕΑΣ  κατά εξαίρεση  χρηματοδότηση, για την αγορά εξοπλισμού απαραιτήτου για να δημιουργήσουμε ένα στοιχειώδες δίκτυο συγκομιδής ανακυκλώσιμων υλικών και προώθηση τους σε κεντρική μονάδα.

Εκπονούνται οι απαιτούμενες μελέτες για να προχωρήσουμε στην προμήθεια του σχετικού εξοπλισμού (Όχημα μεταφοράς – συμπίεσης 10 τόνων- Τρεις δεματοποιητές(ενας ανα δήμο) -  κάδοι ανακύκλωσης), μόλις την περασμένη τρίτη 30/10/07 έγινε η οριστική ένταξη των μελετών στο πρόγραμμα.

       9) τον Σεπτέμβριο του 2007 απευθυνόμαστε  εκ νέου στα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης απορριμμάτων ,για συνδρομή στη δημιουργία δικτύου ανακύκλωσης.

    10) Τον  Νοέμβριο του  2007 καλέσαμε λαϊκή συνέλευση στην ποια αποφασίσαμε από κοινού με τους φορείς και τους δημότες μας όσα αναφέρονται στο ψήφισμα που επισυνάπτεται. Επίσης τα κείμενα στάλθηκαν σε όλους τους τοπικούς φορείς και της κομματικές οργάνωσης, για να διατυπώσουν άποψη και θέση πάνω στο ζήτημα.

 

Στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων άμοιροι ευθυνών δεν υπάρχουν, ωστόσο με δεδομένη την οικονομική καχεξία των ΟΤΑ (3,42% του προϋπολογισμού καθώς και οφειλές από το κράτος ύψους 9 δις ευρώ) καθώς και την γενικότερη οικονομική κατάσταση της επαρχίας, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι από μόνοι τους οι ΟΤΑ δεν θα μπορέσουν ποτέ να παρέμβουν καθοριστικά για την αναστροφή της κατάστασης.  , προτείνουμε λοιπόν ένα πλαίσιο διεκδικήσεων το οποίο από κοινού όλοι θα πρέπει να προβάλλουμε το επόμενο διάστημα, ΟΤΑ, πολίτες, φορείς.

 

1)    Ολοκλήρωση της διαδικασίας χωροθέτησης η οποία εκκρεμεί, με βάση τεκμηριωμένες επιστημονικό – τεχνικά μελέτες, χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες, με όρους διαφάνειας και συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων.

2)    Να προχωρήσει κατόπιν η αποκατάσταση των ανεξέλεγκτων χωματερών.

3)    Να διασφαλιστούν με ευθύνη και δαπάνες του κράτους οι πόροι που απαιτούνται για την εκτέλεση των έργων που προβλέπονται για ένα ΟΣΔΑ.

4)    Ένα ΟΣΔΑ πρέπει να περιλαμβάνει:

       Α) Διαλογή στην πηγή.

       Β) Σταθμό μεταφόρτωσης.

       Γ) Μονάδα διαλογής ανακυκλώσιμων.

 Δ) Σχεδιασμός για προώθηση των ανακυκλώσιμων υλικών     σε κεντρική μονάδα (Περιφέρεια η κέντρο).

       Ε) ΧΥΤΥ,

     ΣΤ) Μονάδα σταθεροποίησης βιολογικών υπολειμμάτων.

5)    Η δραστηριότητα της διαχείρισης των απορριμμάτων συμπεριλαμβανομένης και της ανακύκλωσης να ασκείται από τους ΟΤΑ και τις συνεργασίες τους, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον από το ιδιωτικό κεφαλαίο.

6)    Απορρίπτουμε την καύση των απορριμμάτων λόγω των βασικών μειονεκτημάτων που έχει η συγκεκριμένη μορφή διαχείρισης.

7)    Να προωθήσουμε προγράμματα διαμόρφωσης περιβαλλοντικής συνείδησης σε όλους και ιδιαίτερα στη νέα γενιά.

8)    Επανερχόμαστε στην πρόταση για εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης στην Επαρχία Ικαρίας και την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

          Με δεδομένα όσα αναφέρθηκαν προηγουμένως ίσως να προκύπτει μια εύλογη απορία σχετικά με τη καύση των απορριμμάτων και τη πρακτική του Δήμου, δυστυχώς η συγκεκριμένη πρακτική ακολουθείτε γιατί δεν υπάρχει άμεσα άλλος τρόπος αντιμετώπισης. Ουσιαστικά έχουμε οδηγηθεί σε αδιέξοδο αφού κανένας άλλος από τους εμπλεκομένους φορείς δεν συμβάλει στη αντιμετώπιση του προβλήματος.

       Η περιοχή που καταλήγουν τα σκουπίδια αν επιλέξουμε να χώνονται απλώς σε διάστημα λίγων μηνών θα έχει κορεστεί, οπότε θα πρέπει να βρεθούν νέοι χώροι για μια επίσης επιβλαβή μέθοδο και επιπροσθέτως θα είναι και παράνομη  αφού το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν εγκρίνει πλέον Χ.Α.Δ.Α.

      Συνεπώς η μόνη διέξοδος που  θα δώσει οριστική λύση είναι η από κοινού πίεση και διεκδίκηση για τη δημιουργία ενός Ο.Σ.Δ.Α στην Ικαρία.

 

                                         Έχοντας ωστόσο υπ’όψιν τις εξελίξεις:

1. Εμπλοκή στη διαδικασία χωροθέτησης του ΧΥΤΑ, μετά από αρνητική γνωμοδότηση της Εφ. Βυζ. Αρχαιοτήτων,

2. Δημοσιοποίηση των μετρήσεων συγκέντρωσης διοξινών σε δείγματα ζωικής προέλευσης,

3. Την άρνηση των ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α και Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε να απαντήσουν στο αίτημα χρηματοδότησης ενός δικτύου ανακύκλωσης, καθώς επίσης και της δημιουργίας ενός Ο.Σ.Δ.Α.

   Εξελίξεις που έχουν προκύψει από το Νοέμβριο του 2006 όταν οι τρεις δήμοι ανάδειξαν     για μια ακόμα φορά  όλα τα προαναφερθέντα .  Με  διαμορφωμένη αυτή την κατάσταση              ο Δήμος Αγίου Κηρυκου προτείνει τον ακόλουθο σχεδιασμό ενεργειών:

 

- Εισηγούμαστε  στο  Δ.Σ  με βάση όλα τα προηγούμενα , τη λήψη απόφασης για να σταματήσει η καύση των απορριμμάτων στον ΧΑΔΑ του Δήμου   μας.

- Καλούμε όλους τους φορείς να τοποθετηθούν με απόφασης των συμβουλίων η των γενικών τους συνελεύσεων πάνω στην πρόταση της Τ.Α, έτσι ώστε το αίτημα να είναι όσο το δυνατόν αποτέλεσμα κοινής αποδοχής

- Προχωράμε (Δήμος και όσοι φορείς συμφωνούν)σε ενημέρωση  των δημοτών, ζητώντας τη στήριξη του εγχειρήματος τόσο σε διεκδικητικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο πρακτικό

( υπογραφές στήριξης του διεκδικητικού πλαισίου- μείωση όγκου απορριμμάτων – σεβασμός κανονισμού καθαριότητας – στήριξη του Δήμου στην διαδικασία εξαγωγής απορριμμάτων).

 

-       Ενημερώνουμε όλους τους εμπλεκομένους φορείς  ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α – Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε – Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου – Νομαρχία, κ.λ.π, για τις σχεδιαζόμενες ενέργειες, ζητωντας να μας γνωστοποιήσουν το χώρο απόθεσης των απορριμμάτων μετά το κορεσμό τoυ τοπικού ΧΑΔΑ.

-       Θα ακολουθήσουν  από κοινού ενημερωτικές ενέργειες τόσο για την αναγκαιότητα κατασκευής χώρου υγειονομικής ταφής, όσο και για την εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης υλικών

 

Σε ότι αφορά το προτεινόμενο σχέδιο κάνουμε σαφές ότι αποτελεί μια κίνηση με στόχο :

1)   Να αναδείξουμε για μια ακόμα φορά το ζήτημα στη συνολική του διάσταση,

2)   Να πιέσουμε γενικότερα τις καταστάσεις για την ολοκλήρωση των διαδικασιών δημιουργίας ΧΥΤΥ.

3)   Να διεκδικήσουμε τους πόρους που απαιτούνται και 

     δικαιούμαστε για την δημιουργία ενός Ο.Σ.Δ.Α

4)   Να ευαισθητοποιήσουμε την τοπική κοινωνία

 

Τέλος κάνουμε σαφές ότι όλες αυτές οι ενέργειες ενδεχομένως σε σύντομο χρονικό διάστημα να μην αποδώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, εξέλιξη η οποία θα μας οδηγήσει δυστυχώς και πάλι στον υπάρχοντα τρόπο διαχείρισης ,ως προς την τελική διάθεση τουλάχιστον.       

                                                                        

                              Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ    ΝΙΚΟΛΑΟΣ.   Κ .   ΛΑΡΔΑΣ

Στη συνέχεια διάβασε στο σώμα το ψήφισμα της Λαϊκής Συνέλευσης Φορέων Δήμου Αγίου Κηρύκου Ικαρίας της 5ης Νοεμβρίου 2007 το κείμενο του οποίου έχει ως εξής:

 ΨΗΦΙΣΜΑ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΦΟΡΕΩΝ  ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ

 

Οι φορείς του Δήμου Αγίου Κηρύκου Ικαρίας που συγκεντρωθήκαμε σήμερα 05/11/2007 στο Παλαιό Δημαρχείο Αγίου Κηρύκου ,ανταποκρινόμενοι στην έκκληση του Δήμου Αγίου Κηρύκου  για να αντιμετωπίσουμε από κοινού τα ζητήματα της διαχείρισης  των απορριμμάτων. Κατόπιν πλούσιου διαλόγου στον οποίο αναδείχθηκαν, τόσο τα ζητήματα    της πολιτικής που γεννά το πρόβλημα στον τομέα της διαχείρισης  των απορριμμάτων, όσο και τα ζητήματα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα των κατοίκων της Επαρχίας.

   ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ :  Τα αιτήματα που πρέπει από κοινού να διεκδικήσουμε είναι

 

     1) Ολοκλήρωση της διαδικασίας χωροθέτησης η οποία εκκρεμεί, με βάση τεκμηριωμένες επιστημονικό – τεχνικά μελέτες, χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες, με όρους διαφάνειας και συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων.

     2) Να προχωρήσει η αποκατάσταση των ανεξέλεγκτων χωματερών.

     3) Να διασφαλιστούν με ευθύνη και δαπάνες του κράτους οι πόροι που   απαιτούνται για την εκτέλεση των έργων που προβλέπονται για ένα ΟΣΔΑ.

4)Ένα ΟΣΔΑ πρέπει να περιλαμβάνει:

Α) Διαλογή στην πηγή.

Β) Σταθμό μεταφόρτωσης.

Γ) Μονάδα διαλογής ανακυκλώσιμων.

                Δ) Σχεδιασμός για προώθηση των ανακυκλώσιμων υλικών     σε κεντρική μονάδα (Περιφέρεια η κέντρο).

Ε) ΧΥΤΥ,

ΣΤ) Μονάδα σταθεροποίησης βιολογικών υπολειμμάτων.

5)   Η δραστηριότητα της διαχείρισης των απορριμμάτων συμπεριλαμβανομένης και της ανακύκλωσης να ασκείται από τους ΟΤΑ και τις συνεργασίες τους, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον από το ιδιωτικό κεφαλαίο.

6)   Απορρίπτουμε την καύση των απορριμμάτων λόγω των βασικών μειονεκτημάτων που έχει η συγκεκριμένη μορφή διαχείρισης.

7)   Να προωθήσουμε προγράμματα διαμόρφωσης περιβαλλοντικής συνείδησης σε όλους και ιδιαίτερα στη νέα γενιά.

8)   Επανερχόμαστε στην πρόταση για εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης στην Επαρχία Ικαρίας και την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

 

    Διαπιστώνουμε  Ότι η μόνη διέξοδος που  θα δώσει οριστική λύση είναι η από κοινού πίεση και διεκδίκηση για τη δημιουργία ενός Ο.Σ.Δ.Α στην Ικαρία

 

                                  Έχοντας ωστόσο υπ’όψιν τις εξελίξεις:

1. Εμπλοκή στη διαδικασία χωροθέτησης του ΧΥΤΑ, μετά από αρνητική γνωμοδότηση της Εφ. Βυζ. Αρχαιοτήτων,

2. Δημοσιοποίηση των μετρήσεων συγκέντρωσης διοξινών σε δείγματα ζωικής προέλευσης,

3. Την άρνηση των ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α και Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε να απαντήσουν στο αίτημα χρηματοδότησης ενός δικτύου ανακύκλωσης

 

Μετά από πρόταση  του Δήμου Αγ. Κηρυκου προχωράμε στης ακόλουθες  ενέργειες:

 

Α) Ο Δήμος προχωράει στην λήψη απόφασης για να σταματήσει     η καύση των απορριμμάτων στον ΧΑΔΑ του Δήμου   μας.

Β)  Από κοινού Προχωράμε σε ενημέρωση  των δημοτών, ζητώντας τη στήριξη του εγχειρήματος τόσο σε διεκδικητικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο πρακτικό

-        ( υπογραφές στήριξης του διεκδικητικού πλαισίου- μείωση όγκου απορριμμάτων – σεβασμός κανονισμού καθαριότητας – στήριξη του Δήμου στην διαδικασία εξαγωγής απορριμμάτων).

-        Από κοινού  επίσης Προχωράμε σε ενημερωτικές ενέργειες τόσο για την αναγκαιότητα κατασκευής χώρου υγειονομικής ταφής, όσο και για την εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης υλικών

 

Γ) Ενημερώνουμε όλους τους εμπλεκομένους φορείς ( ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α – Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε – Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου – Νομαρχία, κ.λ.π,)   για τις σχεδιαζόμενες ενέργειες, ζητώντας να μας γνωστοποιήσουν το χώρο απόθεσης των απορριμμάτων μετά το κορεσμό του τοπικού ΧΑΔΑ.

 

 Δ) Προετοιμάζουμε την εξαγωγή απορριμμάτων σε άλλη   διαχειριστική ενότητα, εκτός της επαρχίας Ικαρίας

 

 

Το ΔΣ αφού έλαβε υπ’ όψη του τις εισηγήσεις , την συζήτηση και τις τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων που ακολούθησαν, καθώς και τις διατάξεις του Ν. 3463/2006 ( Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας) ,

 
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

 

-  Να σταματήσει η καύση των απορριμμάτων στον ΧΑΔΑ του Δήμου   μας.

- Καλούμε όλους τους φορείς να τοποθετηθούν με αποφάσεις των συμβουλίων ή των γενικών τους συνελεύσεων, πάνω στην πρόταση της Τ.Α έτσι ώστε το αίτημα να είναι όσο το δυνατόν αποτέλεσμα κοινής αποδοχής

- Προχωράμε (Δήμος και όσοι φορείς συμφωνούν)σε ενημέρωση  των δημοτών, ζητώντας τη στήριξη του εγχειρήματος τόσο σε διεκδικητικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο πρακτικό

( υπογραφές στήριξης του διεκδικητικού πλαισίου- μείωση όγκου απορριμμάτων – σεβασμός κανονισμού καθαριότητας – στήριξη του Δήμου στην διαδικασία εξαγωγής απορριμμάτων).

-       Ενημερώνουμε όλους τους εμπλεκομένους φορείς   ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α – Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε – Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου – Νομαρχία, κ.λ.π, για τις σχεδιαζόμενες ενέργειες, ζητωντας να μας γνωστοποιήσουν το χώρο απόθεσης των απορριμμάτων μετά το κορεσμό τoυ τοπικού ΧΑΔΑ.

-       Nα ακολουθήσουν  από κοινού ενημερωτικές ενέργειες τόσο για την αναγκαιότητα κατασκευής χώρου υγειονομικής ταφής, όσο και για την εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης υλικών

 

                          

Προσθήκη άρθρου σε: Freestuff | Del.icio.us | | | | ForaCamp (top)

2002 - 2007. Pramnos Hosting
Another site of Pramnos.net
W3C Valid XHTML - W3C Valid CSS
Terms of use . Contact . Sitemap . Users . Advertisment! . Top