Greek English
  Home    Forums    Photos    Polls

:: suggestions

:: news
Read in Pramnos.com:


:: suggestions

:: polls
Will you come to Ikaria at Christmas?
Yes
No
Maybe
[ More ]


:: photos



in the Web
in nikaria.gr
Home Page » Αρθρογραφία για την Ικαρία

Ικαρία - Φούρνοι: «Ακυρώνεται η τουριστική μας ανάπτυξη»

Internet - 23/05/2011

Ανοιχτή επιστολή 17 συλλόγων για την επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος

Ικαρία - Φούρνοι: «Ακυρώνεται η τουριστική μας ανάπτυξη»

Αθήνα 

Αμεση επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά τους με την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση ζητούν 17 Σύλλογοι της Ικαρίας και των Φούρνων που εδρεύουν στην Αθήνα. Σε επιστολή που απευθύνουν προς το αρμόδιο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, κάνουν λόγο για «περιορισμένη, χρονοβόρα και εξαιρετικά δαπανηρή» ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά. 

Καταθέτουν συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωσή της, τονίζουν ότι τα δρομολόγια κατά την καλοκαιρινή περίοδο καθυστερούν λόγω των ενδιάμεσων σταθμών του μοναδικού πλοίου που εξυπηρετεί τα νησιά τους, ενώ καταγγέλλουν ότι τα περισσότερα εισιτήρια διατίθενται στα ενδιάμεσα νησιά (Σύρος - Μύκονος), παρ' ότι το δρομολόγιο επιδοτείται από το κράτος για την εξυπηρέτηση Ικαρίας, Φούρνων και Σάμου.

Αναλυτικά η επιστολή: 

«Η Ικαρία τα τελευταία 20 χρόνια έχει γνωρίσει μια σημαντική τουριστική ανάπτυξη και την τελευταία 5ετία έχει καταγραφεί σαν ένας αναγνωρίσιμος ιδιαίτερος τουριστικός προορισμός με αφορμή τη βελτίωση των υποδομών των ιαματικών πηγών, την ιδιαιτερότητα των πανηγυριών και γενικότερα του τρόπου ζωής, τη παγκόσμια προβολή της μακροζωίας των κατοίκων του νησιού, τη προβολή της Ικαρίας μέσω ηλεκτρονικού διαδικτύου κ.ά. Ομως η δυναμικά ανερχόμενη τάση στην ανάπτυξη του τουρισμού που δημιουργήθηκε έχει εντελώς ακυρωθεί τα τελευταία δύο χρόνια από τη δυσκολία μετάβασης στο νησί, ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο, και το μεγάλο κόστος μεταφοράς.

»Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ικαρίας και των Φούρνων, κυρίως με τον Πειραιά, είναι πια περιορισμένη, χρονοβόρα, εξαιρετικά δαπανηρή  και με ελάχιστες επιλογές όσον αφορά τις ώρες αναχώρησης και τα ενδιάμεσα λιμάνια. Η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου αφού οι μετακινήσεις από και προς τα νησιά μας απαιτούν πολύ έγκαιρο και ακριβή προγραμματισμό.

»Το ασφυκτικό αυτό πλαίσιο δημιουργεί τεράστια προβλήματα τόσο στους μόνιμους κατοίκους, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις εκτάκτων μετακινήσεων, όσο και στις χιλιάδες Ικαριωτών που ζουν μακριά από το νησί αλλά επιμένουν να το επισκέπτονται συχνά και να το στηρίζουν με κάθε τρόπο. Επιπρόσθετα, ειδικά για τους υποψήφιους επισκέπτες του νησιού τόσο αυτούς του ιαματικού τουρισμού, οι περισσότεροι με σοβαρά προβλήματα υγείας, όσο και αυτούς που αποφασίζουν τις διακοπές τους καθυστερημένα (η πλειοψηφία των Ελλήνων τουριστών), η υπάρχουσα ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ικαρίας σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος μεταφοράς λειτουργεί αποτρεπτικά για το “ταξίδι στην Ικαρία”».

Πέντε προτάσεις για λύση


«Οι προτάσεις των Συλλόγων για τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών παρουσιάζονται συνοπτικά στη συνέχεια ως βάση για συζήτηση.

1. Επανασχεδιασμός των δρομολογίων του υπάρχοντος πλοίου (Νήσος Μύκονος) όσον αφορά στις συνδέσεις / ενδιάμεσους σταθμούς ώστε να εξυπηρετούνται κατά κύριο λόγο οι ανάγκες της Ικαρίας και της ευρύτερης περιοχής (Σάμος, Φούρνοι). Πιο συγκεκριμένα, τα δρομολόγια θα πρέπει να συνδυάζουν τόσο κάποιες απευθείας διαδρομές (Πειραιάς - Ικαρία - Φούρνοι - Σάμος), για να γίνει πιο σύντομη η διαδρομή, όπως είχε προβλεφθεί αρχικά, όσο και διαδρομές που να συνδέουν το λιμάνι του Ευδήλου με Σύρο - Μύκονο και του Αγίου Κηρύκου με Πάρο - Νάξο (σύνδεση η οποία καταργήθηκε το 2010). Επειδή όμως την καλοκαιρινή περίοδο τα περισσότερα εισιτήρια δεσμεύονται από τα ενδιάμεσα λιμάνια θα πρέπει να θεσπισθεί ποσόστωση  εισιτηρίων γι’ αυτά τα λιμάνια (που έχουν άλλωστε πολλαπλές επιλογές ακτοπλοϊκών συνδέσεων ημερησίως).

2. Δρομολόγηση και δεύτερου πλοίου, άλλης εταιρείας, στη γραμμή Πειραιάς ή Λαύριο - Ικαρία - Σάμος. Είναι προφανές ότι ένα πλοίο μόνο δεν μπορεί να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του νησιού ειδικά τους θερινούς μήνες, τόσο για τη μεταφορά επιβατών και αυτοκινήτων όσο και για τη μεταφορά προϊόντων. Η δρομολόγηση δεύτερου πλοίου, και μάλιστα άλλης εταιρείας (ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει θετικά, π.χ. μείωση εισιτηρίων, προσφορές), είναι άμεση και επιτακτική τουλάχιστον για τους θερινούς μήνες (Ιούνιο - Οκτώβριο). Η περίπτωση του Λαυρίου, αν επιλυθεί το θέμα της αξιόπιστης διασύνδεσης του με την Αθήνα με μέσα μαζικής μεταφοράς, ίσως είναι προτιμότερη αφού έτσι θα μειωνόταν ο χρόνος του ταξιδιού. Αξίζει επίσης να εξετασθεί η περίπτωση της επέκτασης μέχρι Εύδηλο κάποιων δρομολογίων ταχύπλοων πλοίων που έχουν τερματισμό τη Μύκονο (ο χρόνος που απαιτείται από αυτά τα πλοία για να καλύψουν την απόσταση Μυκόνου - Ικαρίας είναι περίπου μία ώρα).

3. Μείωση των τιμών των εισιτηρίων. Οι τιμές των εισιτηρίων (τα οποία μάλιστα αυξήθηκαν εκ νέου από τον Απρίλιο του 2011 εν μέσω οικονομικής κρίσης) είναι σχεδόν απαγορευτικές τόσο για μία 4μελή οικογένεια που θέλει να επισκεφθεί το νησί όσο και για τους συνταξιούχους που ταξιδεύουν για λόγους υγείας, καθιστώντας την Ικαρία έναν πολύ ακριβό προορισμό. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι με την κατάργηση όλων των απευθείας δρομολογίων ο χρόνος που χρειάζεται κανείς να φθάσει στο νησί από τον Πειραιά είναι αντίστοιχος των συμβατικών πλοίων, πράγμα το οποίο δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση την ιδιαίτερα ακριβή τιμή του εισιτηρίου.

»Η μελέτη για την εφαρμογή του “Μεταφορικού Ισοδύναμου” στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο την οποία έχει προκηρύξει το Υπουργείο σας πρέπει να επεκταθεί σε όποια νησιά στερούνται φτηνό και τακτικό μεταφορικό μέσο, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, και όχι μόνο σε αυτά που έχουν χαρακτηρισθεί άγονα. Η πολιτική αυτή εφαρμόζεται εδώ και αρκετά χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ενωση, π.χ. Γαλλία για Κορσική, και η διαφορά στο κόστος του εισιτηρίου καλύπτεται με κρατική επιδότηση.

4. Βελτίωση των προγραμματισμένων δρομολογίων του υπάρχοντος πλοίου (Νήσος Μύκονος) όσον αφορά στο προβλεπόμενο ωράριο. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία θα πρέπει να ανατρέξει στα 2 πρώτα χρόνια εξυπηρέτησης της γραμμής Πειραιάς - Ικαρία (Εύδηλος) - Σάμος όπου κατά γενική ομολογία ο κόσμος ήταν ευχαριστημένος. Η πρότασή μας είναι να επανέλθει η εταιρεία στο πρόγραμμα εκείνης της περιόδου, το οποίο να παραμένει σταθερό όλο το χρόνο. Το πρόγραμμα αυτό προέβλεπε από Δευτέρα έως Πέμπτη αναχώρηση από τον Πειραιά στις 13:00 (ώστε ειδικά οι Καριώτες να προλαβαίνουν να διεκπεραιώσουν το πρωί της αναχώρησής τους κάποια υπόθεσή τους πριν ταξιδέψουν), την Παρασκευή αναχώρηση από τον Πειραιά στις 16:00 (ώστε να μη χρειάζεται κάποιος να πάρει άδεια τη μέρα αυτή από την εργασία του για να ταξιδέψει) και το Σάββατο αναχώρηση από τον Πειραιά στις 17:00 ή στις 18:00 (ώστε να προλαβαίνει το πλοίο να επιστρέψει από το ταξίδι της Παρασκευής). Τα πρόσθετα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου προγράμματος είναι:

- Ο επιβάτης έχει την επιλογή να ταξιδέψει προς την Ικαρία είτε κάνοντας ημερήσιο ταξίδι και φθάνοντας στο νησί το απόγευμα σε ώρα που μπορεί να εξυπηρετηθεί και να καλύψει κάποιες πρώτες/άμεσες ανάγκες του είτε να ταξιδέψει το απόγευμα της Παρασκευής ή του Σαββάτου, χωρίς να χρεωθεί την ημέρα του ταξιδιού ως άδεια από την εργασία του.

- Ειδικά το καλοκαίρι, οι επισκέπτες που θα επιλέξουν το ημερήσιο ταξίδι έχουν τη δυνατότητα να τακτοποιηθούν στα καταλύματά τους μέσα στη μέρα, χωρίς να ταλαιπωρούνται τα άγρια χαράματα να βρουν μέσο να πάνε στο ξενοδοχείο τους και να χρεωθούν για μισή νύχτα μία ολόκληρη διανυκτέρευση (μετατρέποντας την Ικαρία σε ακόμα πιο ακριβό προορισμό), ή αν αποφασίσουν ότι θέλουν να κερδίσουν τη μία αυτή διανυκτέρευση να περιμένουν, εγκαταλελειμμένοι στον δρόμο ουσιαστικά, να ξημερώσει, αφού όλα είναι κλειστά την ώρα της άφιξής τους.

- Το δρομολόγιο της Παρασκευής επιτρέπει την ανάπτυξη του τουρισμού Σαββατοκύριακου (που είχε αρχίσει να δημιουργείται στο παρελθόν), αφού ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει, χωρίς να χρεωθεί ούτε μία μέρα άδεια, για ένα σύντομο αλλά χορταστικό Σαββατοκύριακο.

5. Δημιουργία διανησιωτικής ενδοπεριφερειακής και διαπεριφερειακής ακτοπλοϊκής σύνδεσης. Η ανάγκη σύνδεσης των νησιών μεταξύ τους σε ένα νησιωτικό σύμπλεγμα όπως το Αιγαίο, είναι προφανής για να υπάρξει οποιαδήποτε μορφή ανάπτυξης. Ειδικότερα όμως τώρα με την εφαρμογή του Καλλικράτη, η ανάγκη αυτή γίνεται επιτακτική, τουλάχιστον μεταξύ των νησιών της κάθε Περιφέρειας. Επομένως η σύνδεση της Ικαρίας με τα νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και κυρίως με τη Μυτιλήνη, διοικητικό κέντρο της Περιφέρειας είναι απαραίτητη και μάλιστα άμεσα.

»Πολύ σημαντική για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας είναι επίσης η σύνδεσή του με την Πάτμο (και μέσω αυτής με τα Δωδεκάνησα), καθώς επίσης με τη Θεσσαλονίκη (και όχι, όπως σήμερα, μόνο με την Καβάλα μία φορά την εβδομάδα) αφού υπάρχουν ήδη προγραμματισμένα δρομολόγια που εξυπηρετούν τη Σάμο.

»Αξιότιμε κε υπουργέ,
Αξιότιμη κα υφυπουργέ,

»Οι συνυπογράφοντες 17 Σύλλογοι είναι στη διάθεσή σας να συμμετάσχουν σε διάλογο που θα οργανώσετε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με στόχο την άμεση βελτίωση του προβλεπόμενου θερινού προγράμματος ακτοπλοϊκών μεταφορών για την τουριστική περίοδο του 2011. Επιπρόσθετα, σκοπεύουν να προχωρήσουν σε σειρά ενεργειών προκειμένου να αναδείξουν συνολικά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν η Ικαρία και οι Φούρνοι τα τελευταία χρόνια τόσο στη σύνδεσή τους με το Κέντρο όσο και με την Περιφέρεια, προκειμένου να επιτευχθεί έστω και μερική λύση του προβλήματος ενόψει της έναρξης της νέας τουριστικής περιόδου.

»Πιστεύοντας ότι κατανοείτε την αγωνία μας για την ανάπτυξη και την πρόοδο του νησιού μας, περιμένουμε άμεσα την ανταπόκρισή σας στα αιτήματά μας, αιτήματα των απανταχού Ικαριωτών και Φουρνιωτών, καθώς και των επισκεπτών των νησιών μας. Η Ικαρία και οι Φούρνοι δεν αντέχουν άλλη μια υποβαθμισμένη τουριστική περίοδο και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης» καταλήγει η επιστολή, την οποία υπογράφουν 17 ενώσεις και σύλλογοι (Πανικαριακή Αδελφότητα, Εταιρεία Ικαριακών Μελετών, Φεστιβάλ Ικαρίας, Κύκλος Πολιτισμού και Τέχνης και οι Σύλλογοι Φουρνιωτών «Ο Κουρσάρος», Ικαρίων Επιστημόνων, Άρτεμις Ταυροπόλος, Κάβο Πάπας, Ραχιωτών, «Ένωση» Κουνιάδου - Βρακάδων - Προεσπέρας, Ικαριωτών Περάματος, Κάμπου «ΟΙΝΟΗ», Χρισοστομιτών, Περαμεριτών, Βρακάδων, Μαγγανιωτών, Πέζι).


Το Βήμα
Προσθήκη άρθρου σε: Freestuff | Del.icio.us | | | | ForaCamp (top)

Comments

  • ΓΙΑΤΙ ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ;
    ΚΑΙ Ο ΑΙΒΑΛΙΩΤΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ;Ο ΘΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ; ΟΛΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΜΑΡΙΝΕΣ,ΓΙΩΤ,ΠΙΣΙΝΕΣ,ΓΙΑ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΙΚΟ Κ.Κ.Ε.,ΓΙΑ ΓΡΑΦΙΚΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ;
    ME EKTIMHSH
    By: ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ @ 10/06/2011


2002 - 2007. Pramnos Hosting
Another site of Pramnos.net
W3C Valid XHTML - W3C Valid CSS
Terms of use . Contact . Sitemap . Users . Advertisment! . Top