Ανακοίνωση Ενωτικής Αγωνιστηκής Συνεργασίας ΤΕΔΚ
Νέα » Πολιτικά - 15/09/2008Ανακοίνωση της Ενωτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας ΤΕΔΚ Νομού Σάμου, σχετικά με την διοικητική μεταρρύθμιση.
ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΤΕΔΚ ΝΟΜΟΥ ΣΑΜΟΥ
Συμπατριώτες/ Συμπατριώτισσες
Το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας γίνεται ευρεία συζήτηση, αλλά και προετοιμασίες για να προχωρήσει μια νέα διοικητική διαίρεση στην χώρα («Καποδίστριας ΙΙ»). Προβάλλεται η αναγκαιότητα για δραστική μείωση του αριθμού των Περιφερειών, Νομαρχιών και των Δήμων.
Σε ότι μας αφορά θέλουμε να θίξουμε κάποια σημεία που για εμάς είναι κυρίαρχα. Σημεία τα οποία έχουμε μέχρι σήμερα αναδείξει σε δυο γενικές συνέλευσης της ένωσης των δήμων του νομού Σάμου(ΤΕΔΚ) , σε δυο γενικές συνέλευσης του Συνδέσμου ΤΕΔΚ του Βορείου Αιγαίου και σε δυο διαδοχικά συνεδρία της ΚΕΔΚΕ. Χωρίς ανταπόκριση από την πλειοψηφια των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του νομού και της περιφέρειας.
Αρχικός συζητάμε για τη νέα διοικητική δομή χωρίς να έχουμε επίσημη θέση της κυβέρνησης ,αυτό αποτελεί δείγμα αντιμετώπισης της περίφημης ¨διαβούλευσης¨ με την κοινωνία. Από όσα στοιχεία παρουσιαστήκαν μέχρι σήμερα και από όσα στοιχεία υπάρχουν στις ιστοσελίδες και στα επίσημα κείμενα της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε, της Ν.Δ, του ΠΑ.ΣΟ.Κ και του Συνασπισμού γίνεται σαφές ότι σε πολιτικό επίπεδο υπάρχει μια συγγένεια απόψεων για την διοικητική μεταρρύθμιση σε αυτούς τους πολιτικούς χώρους ,σχετικά με τους βασικούς πολιτικούς στόχους, και στο ζήτημα της αναγκαιότητας διαμόρφωσης νέων διοικητικών δομών. Αυτό εκφράζεται και στα όργανα της Τ.Α (ΤΕΔΚ- ΚΕΔΚΕ – ΕΝΑΕ) με της ομόφωνες αποφάσεις στης διοικήσεις των κορυφαίων οργανώσεων.
Η διοικητική μεταρρύθμιση παρουσιάζεται ως αίτημα των καιρών που ¨οι τοπικές κοινωνίες είναι ώριμες να δεχθούν¨ .Η θέση αυτή ωστόσο δε μπήκε στη κρίση των τοπικών κοινωνιών ούτε πριν τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές, ούτε πολύ περισσότερο πριν τις πρόσφατες κοινοβουλευτικές εκλογές. Έτσι ώστε οι πολίτες αυτής της χώρας να τοποθετηθούν για μια διοικητική μεταρρύθμιση με σοβαρές επιπτώσεις σε καθοριστικούς τομείς της ζωής μας (υγεία- πρόνοια – παιδεία, κ.λ.π) καθοριστικές τόσο για το μέλλον του θεσμού που υπηρετούμε όσο και για την καθημερινότητα του λαού της χώρας.
Πιστεύουμε ότι η προτεινόμενη διοικητική μεταρρύθμιση θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές σε βασικούς τομείς υπηρεσιών, όπως η παιδεία, η υγεία, η πολιτική προστασία. Αυτό κατά την άποψη μας είναι το κυρίαρχο ζήτημα που θα πρέπει να μας απασχολήσει, αν δηλαδή είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε αυτή την ευθύνη ερήμην των δημοτών που μας εξέλεξαν.
Η προτεινόμενη διοικητική μεταρρύθμιση επεκτείνεται βέβαια και στη μείωση του αριθμού των Νομών και την παραπέρα μείωση του αριθμού των Δήμων, την εφαρμογή νέων συνενώσεων.
Αυτό κατά την άποψη μας είναι δευτερεύον ζήτημα αλλά όχι ανούσιο, και αυτό γιατί θα πολλαπλασιαστουν στους νέους μεγαλύτερους αυτοδιοικητικους σχηματισμούς τα υπάρχοντα σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία π.χ των δικτύων Ύδρευσης-Αποχέτευσης καθώς και στην παροχή αξιοπρεπών υπηρεσιών στους δημότες .
Η προτεινόμενη διοικητική μεταρρύθμιση Προωθεί τη δημιουργία μηχανισμών, μοχλών για την ευκολότερη διοχέτευση και εφαρμογή των κυβερνητικών πολιτικών διαχρονικά.
Χρησιμοποιούν την ιδιαίτερη επαφή που έχει η Τ.Α με το λαό γι’αυτόν τον σκοπό. Σήμερα, η Τ.Α δεν καλείται απλώς να υιοθετήσει, αλλά της επιβάλλεται να εφαρμόσει μορφές διαχείρισης με κριτήρια την εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, την ανταποδοτικότητα, τη κερδοσκοπία, την επιχειρηματικότητα.
Η Τ.Α μετατρέπεται συνολικά σε επιχείρηση που θα πουλά τις υπηρεσίες τις , τη γη, το περιβάλλον, τις αρμοδιότητες της σε συνύφανση με το μεγάλο κεφάλαιο.
Η καθιέρωση δεικτών αποτελεσματικότητας της Τ.Α ως επιχείρησης προωθείται γοργά. Ο περιορισμός του αριθμού των Δήμων και των Νομών διευκολύνει την εφαρμογή αυτής της επιχειρηματικής δράσης, διευκολύνει το κεφάλαιο.
Η κατεύθυνση αυτή για τη Τ.Α:
- Βοηθά τη κεντρική εξουσία να αποποιηθεί των ευθυνών της για την ικανοποίηση μεγάλων λαϊκών προβλημάτων.
- Αποπροσανατολίζει για το ποιος έχει την ευθύνη και υποβαθμίζει τις διεκδικήσεις σε τοπικό επίπεδο.
- Αναδεικνύει τη Τ.Α σε μοχλό διοχέτευσης και εφαρμογής της πολιτικής της κεντρικής εξουσίας .
- Καλλιεργεί τη συνείδηση στους εργαζόμενους ότι για να έχουν κάποια κοινωνική υπηρεσία πρέπει να ξαναπληρώσουν.
- Σ’ αυτή τη κατεύθυνση οι αρμοδιότητες που ανατίθενται στη Τ.Α θα είναι εκείνες που βοηθούν τη λειτουργία, τον εκσυγχρονισμό του συστήματος, όπως η φορολογική εξουσία, οι κατασταλτικές εξουσίες (π.χ Δημοτική Αστυνομία). Παράλληλα, αυξάνει τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε Νομούς ή σε Δήμους.
Στις μέχρι τώρα συζητήσεις, που γίνονται σε διάφορες περιοχές για την ανάγκη Διοικητικής μεταρρύθμισης κυριαρχούν τα οργανωτικά ζητήματα.
Αν θα καταργηθούν νομοί ή περιφέρειες ή αν θα βρίσκονται στη τάδε περιφέρεια αυτοί ή άλλοι νομοί ποια θα είναι η νέα πρωτεύουσα του Νομού, η έδρα του Δήμου κλπ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δραστηριότητα του Υφυπουργού Ε.Ν κ Π. Καμένου στην Ικαρία ,που προτείνει την δημιουργία ενός δήμου στο νησί με έδρα είτε στον Ευδηλο είτε στις Ράχες (αναλόγως το ακροατήριο ) . Προσπαθώντας με αυτή την τακτική να διασπάσει την ενιαία στάση των Ικαριωτων απέναντι στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τόπος ( Υγεία , Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, Περιβάλλον, έλλειψη υποδομών, κλπ) και βεβαία να αποπροσανατολίσει τους Ικαριωτες από την ουσία της σχεδιαζόμενης διοικητικής μεταρρύθμισης.
Σε αυτές τις συζητήσεις Δεν τίθενται και δεν απαντώνται τα ερωτήματα
- Χρειάζεται αλλαγή της διοίκησης και που;
- Στο μέγεθος, στην οργάνωση ή στην κατεύθυνση και το περιεχόμενο δράσης.
Δεν μπαίνουν στην ουσία.
Σ’αυτές τις συζητήσεις κυρίαρχο σύνθημα είναι η αποτελεσματικότητα, στηριζόμενοι και προβάλλοντας την κατάσταση που οι ίδιοι δημιούργησαν ,δηλαδή στη σημερινή αθλιότητα του δημοσίου τομέα παροχής υπηρεσιών (υγεία, παιδεία, πρόνοια) και στην κάκιστης ποιότητας εξυπηρέτηση του λαού από τις δημόσιες υπηρεσίες. Αναγορεύουν σε ¨αποτελεσματικότητα¨ την αυτονόητη ανάγκη για εξυπηρέτηση του λαού γρήγορα και σωστά.
Το περιορίζουν εκεί δεν προχωρούν στο ποιος και πόσο πληρώνει. ¨Αποτελεσματικότητα¨ γι’αυτούς είναι η γρήγορη και ολοκληρωμένη εφαρμογή της πολιτικής τους, δηλαδή, ιδιωτικοποιήσεις, ανταγωνιστικότητα, πρόσθετη φορολογία, λιτότητα, ακύρωση ή περιορισμός κοινωνικών κατακτήσεων, κ.λ.π
Η δική μας πρόταση βρίσκεται στον αντίποδα αυτής της λογικής
Η ανάπτυξη που εμείς θέλουμε δεν απαιτεί αλλαγή της Διοικητικής Δομής της χώρας.
- Να ενισχύει τα πλατιά λαϊκά στρώματα, να ενισχύει την εργατική τάξη
- Να λειτουργεί προς όφελος του λαού και όχι για την εξυπηρέτηση του μεγάλου κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου.
Υποστηρίζουν ότι αυτές οι αλλαγές θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη.
- Το κύριο είναι ποιος κερδίζει και ποιος χάνει από το αποτέλεσμα της όποιας ανάπτυξης εμφανίζεται στην ελληνική οικονομία.
Επομένως, δε μπορεί να γίνουν δεκτά Προγράμματα και Θέσεις με στόχο την ¨προσαρμογή της ελληνικής Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης στις κατευθύνσεις του πολιτικού και διοικητικού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης¨.
Με απλά λόγια είμαστε αντίθετοι στη λογική που αυξάνει την ανεργία, τη λιτότητα, οδηγεί στην ανάκληση κοινωνικών κατακτήσεων, για τους εργαζόμενους, στη στρέβλωση της παραγωγικής βάσης της χώρας και στα υπερκέρδη για τις πολυεθνικές.
- Για μας η ανάπτυξη δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς την ευρύτερη λαϊκή συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων, χωρίς τον ολοένα αυξανόμενο κοινωνικό έλεγχο, στην κατανομή των αποτελεσμάτων της.
- Η ανάπτυξη δεν είναι διαδικασία που γίνεται με διοικητικές και τεχνολογικές επιλογές δήθεν ουδέτερες κοινωνικά, που έχουν όμως σαφές αντιλαϊκό περιεχόμενο.
- Η ανάπτυξη είναι μια διαδικασία με συγκεκριμένο κοινωνικό περιεχόμενο που απαντά με συγκεκριμένο τρόπο στα ερωτήματα.
- Ποιος ελέγχει αυτή την αναπτυξιακή διαδικασία
- Ποια είναι τα αποτελέσματα της, Πως κατανέμονται ,ποιοι ωφελούνται .
Οι διοικητικές αναδιαρθρώσεις που έγιναν στο παρελθόν, δεν έφεραν θετικά αποτελέσματα για την ανάπτυξη της χώρας, δεν αναίρεσαν τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες. Αυτό δεν οφείλεται σε επιφανειακά φαινόμενα, σε λαθεμένους θεσμούς ή στους τοπικούς ¨άρχοντες¨. Οφείλεται στο ότι απαντήθηκαν αρνητικά, σε βάρος του λαού τα ερωτήματα:
- Ποιος φταίει για την ερήμωση της υπαίθρου;
- Ποιος φταίει για την ανισόμετρη ανάπτυξη της Περιφέρειας.
Τα φαινόμενα αυτά είναι σύμφυτα με το καπιταλιστικό σύστημα, με τη πολιτική που εφαρμόζεται στα πλαίσια της κάθε φορά εξάρτησης της χώρας και σήμερα ειδικότερα από την εξάρτηση με την Ε.Ε.
Οι παρατάξεις των Δήμων της Ικαρίας και των Φούρνων που συσπειρώνονται στην ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, λαμβάνοντας υπόψη:
1) Της μέχρι σήμερα συζητήσεις στα Δημοτικά συμβούλια του νομού (όπου πλειοψηφικά τάσσονται εναντία στη σχεδιαζόμενη διοικητική μεταρρύθμιση),
2) Καθώς και τον χαρακτήρα της μέχρι σήμερα συζήτησης στα τριτοβάθμια όργανα της Τ.Α (ΚΕΔΚΕ – ΕΝΑΕ) και της αποφάσεις των συνεδρίων τους . (Όπου ουσιαστικά λειτουργούν βοηθητικά στην προώθηση των σχεδιασμών της κυβέρνησης, έτσι ώστε να υλοποίηση η Ν.Δ το κυβερνητικό της πρόγραμμα με τον πιο ανώδυνο τρόπο).
Προτείνουμε ωςΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ και ως αιρετοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να αντιμετωπίσουμε από κοινού με τους κατοίκους της επαρχίας Ικαρίας τα ζητήματα της ΝΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ οτι πρέπει να επιμείνουμε:
- Στον ενιαίο δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα βασικών τομέων κοινωνικού περιεχομένου (Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια, πολιτική προστασία) με αποκλειστική ευθύνη του κράτους.
- Στην διατήρηση των υφισταμένων αυτοδιοικητικων δομών ως έχουν, με την ταυτόχρονη μετατροπή του περιφερειακού συμβουλίου σε αιρετό όργανο, χωρίς παράλληλη παρουσία διορισμένου Γ.Γ, η εκλογή τέλος όλων των οργάνων της Τ.Α να γίνεται με απλή αναλογική
- Πρέπει να επιμείνουμε στην ικανοποίηση της οικονομικής επάρκειας της Τ.Α διασφαλίζοντας το 8% του Κρατικού Προϋπολογισμού για την υλοποίηση των αρμοδιοτήτων που αναλαμβάνει η Τ.Α.
- Στην ουσιαστική διαβουλευση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στα εκλεγμένα συμβούλια για την σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση .
- Πρέπει να επιμείνουμε στον σχεδιασμό ανάπτυξης της χώρας μας, ανά τομέα και κλάδο. Σύμφωνα με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, (τόσο γενικά όσο και τοπικό επίπεδο), τις αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές προς όφελος των εργαζόμενων.
- Στην αναδιανομή των κρατικών δαπανών προς όφελος των εργαζομένων
- Στον αγώνα για την αξιοποίηση του θεσμού της Τ.Α σε φιλολαϊκή κατεύθυνση.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΔΚ ΣΑΜΟΥ
ΝΙΚΟΣ ΛΑΡΔΑΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΕΔΚ ΣΑΜΟΥ
ΣΠΥΡΟΣ ΤΕΣΚΟΣ - ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
(ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ Δ.Ε.Α.Σ ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ)
ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ - ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΥΔΗΛΟΥ
(ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ Δ.Α.Δ.Κ ΕΥΔΗΛΟΥ)
ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΚΑΡΟΥΤΣΟΣ - ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΡΑΧΩΝ
(ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ Δ.Α.Κ ΡΑΧΩΝ)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΛΑΡΟΣ- ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΟΥΡΝΩΝ
( ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ Δ.Α.Κ ΦΟΥΡΝΩΝ )
Tags: ΤΕΔΚ, Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία, Νομός Σάμου, Καποδίστριας. Προσθήκη άρθρου σε: Freestuff | Del.icio.us | | | | ForaCamp (top) |